Feb 21, 2011

Look Of The Day - Twiggy Wiggy



Last week saya dapat satu inspiration tentang macam mana nak stylokan maxi dress yang ada..apa yang saya tau sebelum ni,selain daripada match kan dengan cardigan atau jacket,long necklace dan pakai inner di dalam...tak pernah pulak terfikir nak gabungkan maxi dress hitam saya yang boring tuh dengan top lain...ermm...macam best je hasilnya nanti..

Mula-mula kita cari maxi dress yang sesuai dengan baju/top pilihan anda.Macam saya..saya pilih maxi dress hitam lengan panjang macam gambar di bawah ni..yang ni saya beli kat kedai Siam tepi Giant Puchong je.Top/baju kena laa outstanding sket sebab baju yang pilih tuh akan jadi signature outfit nanti...jadi maxi dress tuh kena laa plain dan colour matching


Top yang jadi signature outfit tuh ialah baju Twiggy loose tank top yang saya beli ...yer..macam biasa kat Cats Whiskers..haha.Top ni longgar sikit..kalau fit sangat pon tak elok jugak kan? Ini pon actually favourite top saya...dalam sebulan banyak kali jugak saya ulang pakai baju ni..cuma ubahkan style je

Ok...2 item yang paling penting dah setel..Bagaimana dengan aksesori pulak?? since 2 baju ni warna hitam dan putih..aksesori tak kan guna warna yang sama lak kan..so saya pilih rainbow multi-coloured  tiered necklace yang saya beli kat Vincci Accesories.Mase saya beli tuh warehouse sales..memang murah sangat necklace ni


So..bila semua dah setel...dah boleh pilih shawl...saya pilih shawl warna hitam yang plain..sebab tank top dan necklace tuh dah cukup sarat warna dia kan...hehe

Finally ...saya pilih kasut pulak...since saya pakai hijab ni..memanjang je pakai wedges dan platforms..so saya nak cuba lak pakai sneakers Converse..


Inilah hasilnya....


What I Wore Yesterday :

Maxi Dress - Kedai Siam tepi Giant Puchong
Twiggy Loose Tank Top - Cats Whiskers
Rainbow Multi-Coloured Tiered Necklace - Vincci
Suade Frill Sling Bag - F Block
Canvas Sneakers - Converse
Black Shawl - F Block
Charm Bracelet - Thomas Sabo

With Love,

1 comments:

lilysuryana said...

ouh....love the top :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...